Aktualności w GCK


Nr 5 (310) • MAJ 2023
15 maj 2023

Nr 5 (310) • MAJ 2023

Gazeta w formacie PDF – POBIERZ (15 MB)

Drodzy Czytelnicy!

Ciekawe dzieje ma nasz park w Gródku. Te dzieje w tym numerze opisuje dokładnie w swoim historycznym cyklu Wiera Tarasewicz.  Może przypominacie przedwojenne zdjęcia w albumie „Gródek w starej fotografii”, a jest ich tam całkiem sporo, z różnych publicznych zgromadzeń (chyba najwięcej z obchodów 1 maja)? Często właśnie ich miejscem jest Plac 11 Listopada, tu również odbywały się przed wojną targi, młodzież spotykała się przy słynnej studni. Po wojnie przemianowano go (w czynie społecznym oczywiście) na zieleniec zwany parkiem. Pamiętam majowe bzy przy ławkach (najfajniejsze były dwie ustawione naprzeciwko siebie), na których często jako nastolatka przesiadywałam z koleżankami. Czasem przeszkadzały nam krzyki chłopaków grających w piłkę tuż przy cerkiewnym ogrodzeniu.

Park przechodził różne metamorfozy, zmieniały się ogrodzenia, nasadzenia, nawierzchnia. O chodnikach z polbruku przypomniał podczas rozmowy Mirosław Gryko, były kierownik KZB, który w marcu odszedł na emeryturę. W latach 90. Zakład Gospodarki Komunalnej w Gródku uruchomił produkcję kostki polbrukowej. Zatrudniał wtedy bardzo wielu bezrobotnych pracowników po kuroniówce, którzy m. in. układali chodniki w parku. Ostatnia rewitalizacja już jakiś czas temu wymieniła je na nowe. Wywiad z panem Mirkiem przypomina ciekawe fakty sprzed 30 lat. Kto pamięta, że Gospodarka Komunalna sprzedawała trumny i wieńce?

Cieszymy się, że z naszej gminy pochodzą młodzi zdolni ludzie. 18 kwietnia w GCK mogliśmy wysłuchać koncertu Aleksandry Karpiuk. Ola w zwiewnej sukience, z bosymi stopami usiadła przy pianinie, zagrała i zaśpiewała swoje autorskie piosenki. To była przepiękna „Pieśń serca”, bo tak artystka zatytułowała swój koncert. W wywiadzie mówi o swojej pasji, która jest z nią od zawsze, i o muzycznych planach. A w maju czeka nas kolejna muzyczna uczta, tym razem w wykonaniu Serafina Skowrońskiego i jego koleżanki.

W końcu w naszych ogrodach i lasach jest zielono (innych kolorów też nie brakuje), a świeże majowe liście i trawa są najpiękniejsze. Ruszyliśmy, kto na przydomowe grządki, kto w teren… W pięknych okolicznościach naszej Puszczy Knyszyńskiej w Piereciosach 29 kwietnia uczczono 160. rocznicę Bitwy pod Waliłami. Rekonstrukcja potyczki pozwoliła sobie wyobrazić, jak mogły wyglądać te tragiczne wydarzenia. Kto z Was spędził majówkę w najbliższych okolicach? GCK zorganizowało rodzinny rajd rowerowy do Glejska zakończony ogniskiem nad zalewem w Zarzeczanach. Miłośników przyrody nie brakowało na Wyżarach. My z rodziną pospacerowaliśmy po Skroblakach, przyglądając się zadbanym siedliskom i zachwycając się przepiękną brzeziną w okolicy wsi. Także plenerowe spotkania mniejsze i większe już się rozpoczęły. Przed nami 17 i 18 czerwca dwudniowe święto – Dni Gródka nad zalewem w Zarzeczanach. Koniecznie zapiszcie te daty w swoich kalendarzach.

Z kolejnym numerem spotkamy się w czerwcu. Podpowiadajcie tematy, nadsyłajcie swoje zdjęcia, artykuły, listy do 20 maja na adres dsulzyk(at)gckgrodek.pl.

Dorota Sulżyk – redaktor naczelna WG-HN

 

W tym numerze między innymi:

– Fotorelacja i relacja z wydarzenia 160. Rocznica Bitwy pod Waliłami;

– Felieton wstępny redaktor naczelnej;

Relacja z XLVI Sesji Rady Gminy Gródek;

Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym;

– Inwestycje w Gminie Gródek;

– Aktualności: Weekendowe pociągi do Walił, O działaniach Aktywnych Seniorek;

„Kierownik, woda wybija” – rozmowa z Mirosławem Gryko – emerytowanym wieloletnim kierownikiem KZB;

– Wieści z GCK: Rajd rowerowy, powstanie Strefa Relaksu GCK, Przygotowania do Dni Gródka, „Pieśń serca” – koncert Aleksandry Karpiuk w GCK;

– Pieśń serca” –  rozmowa z Aleksandrą Karpiuk;

Wieści z Biblioteki: Rok Katarzyny Michalak w bibliotekach, spotkanie autorskie z Renatą Piątkowską, Tworzymy komiksy;

– Wieści szkolne: Spotkanie z Lilią Waraksą, Wyjazd do Kina Helios oraz nietypowa lekcja WF, Ogólnopolska akcja „Łączą nas drzewa”, Sukcesy w konkursie, „Orzysz Cup 2023”;

– Poznajcie naszych sołtysów (cz. II)

Cykl Wiery Tarsewicz  Historyczne Impresje o Ziemi Gródeckiej i jej mieszkańcach (10): „Park nie park”;

– Cykl Janusza Cimochowicza Tak to było: „Konserwowanie i przechowywanie żywności”;

Cykl Barbary Niczyporuk W ogrodzie i kuchni: „Odcinek siedemdziesiąty dziewiąty. Kolory wiosny”;

– Listy, porady, ogłoszenia, reklamy;

Dobrej lektury!

Facebookyoutubeinstagram

GMINA GRÓDEK MA TALENT
24 kw. 2023

GMINA GRÓDEK MA TALENT

PRZEDŁUŻENIE TERMINU ZGŁOSZEŃ – do dnia 20.05.2023 r. na adres e-mail: zapisy(at)gckgrodek.pl lub osobiście do GCK.
#GminaGrodek MA TALENT!
Masz zdolności o których mało kto wie?
Pokaż je na scenie!
Przyjmujemy zgłoszenia do pierwszego w naszej gminie konkursu pn. Gmina Gródek ma talent!”.
Kogo szukamy? Osób (lub grupy osób) z naszej gminy w każdym wieku, które chcą zaprezentować swój talent!
Do wygrania super nagrody!🏆
Do pobrania (regulamin, karta zgłoszeniowa, zgoda RODO) – POBIERZ (PDF, 290 KB)
Facebookyoutubeinstagram

21 kw. 2023

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT NA WYŁĄCZNOŚĆ W ZAKRESIE SPRZEDAŻY NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH DO 4,5 % ORAZ ORGANIZACJI GASTRONOMII PODCZAS IMPREZY PLENEROWEJ „XIII MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL SIABROUSKAJA BIASIEDA”

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT NA WYŁĄCZNOŚĆ W ZAKRESIE SPRZEDAŻY NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH DO 4,5 % ORAZ ORGANIZACJI GASTRONOMII PODCZAS IMPREZY PLENEROWEJ
„XIII MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL SIABROUSKAJA BIASIEDA”

Gminne Centrum Kultury w Gródku zaprasza do składania ofert na wyłączność w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych do 4,5 %  oraz organizacji gastronomii.

 

  1. ORGANIZATOR

Gminne Centrum Kultury w Gródku

Ul. A. i G. Chodkiewiczów 4

16-040 Gródek

NIP: 966 18 94 163

 

  1. PRZEDMIOT

Obsługa imprezy plenerowej pn.: „Dni Gródka 2023” w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych oraz organizacji gastronomii.

Termin imprezy: 29 LIPCA 2023 r. w godz. 17.00 – 2.00

Miejsce imprezy: Amfiteatr nad zalewem w Zarzeczanach

Teren przeznaczony pod wyłączność: ok. 320 m2 obok sceny

  1. KRYTERIA OCENY OFERT:

Organizator dokona oceny ofert na podstawie kryterium 100 % ceny jaką Oferent jest w stanie zapłacić Organizatorowi za możliwość organizacji na wyłączność części gastronomii i sprzedaży napojów alkoholowych do 4,5 % podczas wydarzenia pn.: „XXIII Międzynarodowy Festiwal Siabrouskaja Biasieda”.

 

  1. WYKAZ PREFEROWANYCH STOISK GASTRONOMICZNYCH I HANDLOWYCH:
  • Oferent zobowiązuje się do dystrybucji niżej określonych produktów na zasadzie wyłączności w czasie trwania imprezy:
  1. dania z grilla i rożna (tj. kiełbaski, szaszłyk, kaszanka, bigos, karkówka, dania regionalne itp).
  2. stoisko z piwem co najmniej jednej dowolnej marki posiadające min. 4 roolbary – sprzedaż wyłącznie w jednorazowych kubkach – po uprzednim uzyskaniu jednorazowego zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
  3. napoje chłodzące, kawa i herbata oraz soki.
  • Oferta powinna uwzględniać zadaszone (np. parasole) i ogrodzone miejsca dla konsumentów (min. 70 miejsc siedzących – stoliki, ławki, parasole oraz ewentualnie stoliki barowe).

 

  1. ZAKRES OBOWIĄZKÓW OFERENTA:
  • Oferent zobowiązany jest do uzyskania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5 % na terenie imprezy.
  • Oferent zobowiązany jest do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością (które należy okazać w dniu podpisania umowy).
  • Oferent jest zobowiązany do posiadania:
  1. Sprawnych, wysoko wydajnych instalacji urządzeń elektrycznych i gazowych zgodnych z aktualnymi normami bezpieczeństwa oraz przepisami BHP;
  2. Aktualnego pozwolenia, w tym stacji Sanitarno-Epidemiologicznej na prowadzenie swojej działalności oraz niezbędnej wiedzy i doświadczenia i potencjału technicznego, a także dysponowania odpowiednim personelem, który umożliwi prawidłowe wykonanie zadań, o których mowa w zaproszeniu;
  3. wszelkich zezwoleń, atestów, niezbędnych do prowadzenia działalności w zakresie swoich usług i prowadzonej działalności, w tym zapewnienie zgodności działalności z przepisami ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia.
  • Oferent zobowiązany jest do posiadania urządzeń typu grill, rożen, patelnia tylko i wyłącznie tradycyjnych lub gazowych. Nie dopuszcza się używania urządzeń elektrycznych znacznie obciążających sieć. Dopuszczane urządzenia elektryczne: oświetlenie, kasy fiskalne, lodówki – chłodziarki, czajniki, roolbary, frytkownica.
  • Oferent zobowiązany jest do sprzedaży napojów alkoholowych, bezalkoholowych oraz potraw wyłącznie w opakowaniach i naczyniach jednorazowych.
  • Oferent zobowiązany jest do obsługi punktów gastronomicznych w godzinach trwania imprezy.
  • Oferent zobowiązany jest do ustawienia na terenie zadaszonego miejsca dla konsumentów koszy (po zakończeniu sprzedaży pozostawienie zawiązanych worków z odpadami dla Organizatora)
  • Oferent zobowiązany jest do zachowania czystości w punkcie handlowym i w jego bliskim sąsiedztwie, podczas imprezy oraz po jej zakończeniu.
  • Oferent zobowiązany jest do ustanowienia urządzeń sprawnych technicznie, czystych i estetycznych oraz zapewnienia bezpiecznego korzystania z nich.
  • Oferent zobowiązany jest do posiadania podręcznego sprzętu gaśniczego, ustawionego przy punkcie gastronomicznym.
  • Oferent zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Organizatora w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa przebiegu imprezy oraz przepisów ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2171 z późn. zm.), w tym w szczególności przestrzegania zakazu wnoszenia broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów pożarowo niebezpiecznych, napojów alkoholowych (z wyłączeniem alkoholu do 4,5 %), środków odurzających lub substancji psychotropowych.
  • Oferent jest zobowiązany do wpłaty na konto Organizatora zaoferowanej ceny za wyłączność po podpisaniu umowy – najpóźniej do dnia 21 lipca 2023 r.
  • Za wszelkie szkody wynikające z niewłaściwego użytkowania przez Oferenta udostępnionego terenu odpowiada Oferent.

 

  1. ZAKRES OBOWIĄZKÓW ORGANIZATORA :
  • Organizator zapewni w trakcie trwania imprezy występy artystyczne na scenie. Program imprezy udostępniony będzie na stronie internetowej od 28.07.2023 r.
  • Organizator zapewni dostęp do:
  1. wody pitnej (pompa typu abisynka przy wiacie z przodu sceny)
  2. energii elektrycznej (przyłącze prądowego o mocy do 20kW
  • Organizator zapewni ustawienie przenośnych toalet dla uczestników imprezy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do umieszczania stoisk z potrawami regionalnymi z degustacją i sprzedażą m.in. przez Koła Gospodyń Wiejskich i  
  • Organizator zastrzega, iż pozostali wystawcy gastronomiczni mają jednakowe prawo do sprzedaży napojów zimnych i gorących m.in. kawa, herbata, woda, soki.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za odwołanie imprezy z przyczyn od niego niezależnych.

 

  1. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT:

Zgłoszenie stoiska gastronomicznego/handlowego należy składać na załączonym formularzu zgłoszeniowym w pokoju nr 13  Gminnego Centrum Kultury w Gródku, ul. A. i G. Chodkiewiczów 4, 16-040 Gródek osobiście lub za pośrednictwem poczty do dnia 27.04.2023 r. (data wpływu do Organizatora). Organizator dopuszcza możliwość składania zgłoszeń drogą elektroniczną na adres: rkulesza@gckgrodek.pl.

 

  1. DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO OFERTY:
  • Wypełniony formularz Oferty Stoiska Gastronomicznego (załącznik nr 1);
  • Aktualny wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej potwierdzający dopuszczenie do obrotu gospodarczego w zakresie objętym ofertą.

 

  1. UWAGI
  • Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  • Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
  • W toku badania i oceny ofert Organizator może żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
  • Oferent, którego oferta zostanie zaakceptowana zobowiązany jest do zawarcia umowy w terminie i miejscu wskazanym przez Organizatora (informacja o zawarciu umowy zostanie przekazana z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem).
  • W przypadku nie przystąpienia do zawarcia umowy, Organizator zwolni rezerwację miejsca handlowego i zaprosi do zawarcia umowy następnego w kolejności Oferenta.
  • Organizator zastrzega sobie prawo zrezygnowania z usług danego przedsiębiorcy podczas trwania imprezy w przypadku, gdy jego stoisko budzi znaczne zastrzeżenia natury estetycznej lub faktyczna oferta organizacji stoiska gastronomicznego lub handlowego różni się od oferty złożonej w odpowiedzi na zaproszenie.
  • Składane oferty mają charakter jawny i nie podlegają zwrotowi oferentowi.
  • Jeżeli żadna z ofert nie będzie spełniała oczekiwań Organizatora, zastrzega on sobie prawo do:
  1. Zamknięcia zapytań ofertowych bez wyłonienia Oferenta,
  2. Ogłoszenia nowego zapytania ofertowego,
  3. Unieważnienia postępowania ofertowego bez podania przyczyny.
  • Osobą do kontaktu w ramach niniejszego zaproszenia jest Radosław Kulesza tel. 791 037 601, e-mail: rkulesza(at)gckgrodek.pl (istnieje możliwość wizji lokalnej miejsca przed złożeniem ofert)

Do pobrania:

Zaproszenie do składania ofert (PDF, 2 MB) – pobierz

Szablon oferty (DOCX, 20 KB) – pobierz 

Facebookyoutubeinstagram

RAJD ROWEROWY “ROWEROWA MAJÓWKA Z GCK”
20 kw. 2023

RAJD ROWEROWY “ROWEROWA MAJÓWKA Z GCK”

DATA: 2 MAJA (WTOREK) 2023

GODZINA: 11.00

START: GCK W GRÓDKU

TRASA: 10,9 KM GRÓDEK – ZARZECZANY – GLEJSK – ZARZECZANY (OGNISKO)

 

Liczba miejsc jest ograniczona. Udział w rajdzie jest bezpłatny.

Uczestnicy poniżej 14. roku życia biorą udział w rajdzie pod tylko i wyłącznie pod opieką osoby dorosłej).

Regulamin i karta zgłoszeniowa są dostępne na stronie ww.gckgrodek.pl oraz w siedzibie GCK.

Zgłoszenia do 28 kwietnia na email: zapisy@gckgrodek.pl (skan/zdjęcie wypełnionej karty zgłoszeniowej – oryginał należy dostarczyć najpóźniej w dniu rajdu).

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem!

Na zakończenie ognisko nad zalewem w zarzeczanach – zapewniamy prowiant (kiełbaskę, chleb).

Do pobrania:

REGULAMIN (PDF, 233 kb) – POBIERZ

KARTA UCZESTNIKA (PDF, 326 kb) – POBIERZ

Facebookyoutubeinstagram

Nr 4 (309) • KWIECIEŃ 2023
13 kw. 2023

Nr 4 (309) • KWIECIEŃ 2023

GAZETA W FORMACIE PDF (18 MB)

Drodzy Czytelnicy!

Co pewien czas na łamy naszej gazety wraca temat lokalnych nazw w gminie Gródek. Tym razem bierze je na swój warsztat pani Wiera Tarasewicz, która we wstępie swojego artykułu pisze: „Tak, jak w wielu innych miejscowościach, tak i w Gródku, od dawien dawna mieszkańcy w celu ułatwienia komunikacji, wymyślili sobie nazwy wyróżnionych miejsc – nigdzie więcej nie spotykane. Młode pokolenia coraz mniej mają z nimi styczności, ale ci lekko starsi jeszcze o nich pamiętają. Może warto je przypomnieć?” Na jej pytanie odpowiadam – po trzykroć warto. Warto o tym pisać, bo dzięki temu młodszym gródczanom umoszczą się w głowach, a starsi  je z sentymentem powspominają. Wiecie, gdzie jest „Sażałka”, „Ostrawo”, „Płocko”, „Baheniec”, „Radziławo”, „Czabataroûka”, „Dylowiennik”? Pamiętam takie wiosny, kiedy w kwietniu lub maju,  chodziłam na bosaka po „Baheńcu”, brocząc po kostki w wodzie, ale przyznaję, że pomimo bliskiego sąsiedztwa o „Dylowienniku” nie słyszałam.

Z okazji Dnia Sołtysa przypadającego na 11 marca, wymyśliliśmy nowy trzyczęściowy cykl – „Poznajcie naszych sołtysów”. Zadałam im kilka pytań i w I części prezentujemy cztery sylwetki sołtysów i sołtysek, w kolejności alfabetycznej sołectw. Przeczytacie o ważnych sprawach dla ich wsi i o tym, czym się interesują. Temat będziemy oczywiście kontynuować w kolejnych numerach. A bohaterom artykułu życzymy dużo satysfakcji z pełnionej funkcji.

Może z okazji wiosny macie ochotę powyciskać na gródeckiej siłowni? Siłownia Kotłownia, która mieści się w piwnicy GCK, serdecznie zaprasza. W tym  numerze przeczytacie o niej w wywiadzie z Czarkiem Wieliczko, który wspomina początki gródeckiej siłki sprzed ponad 30 lat.  Wszystkim życzę dobrej kondycji na wiosnę i pozostałe pory roku też. Fajnie, że w Gródku jest wiele różnorodnych możliwości, żeby o nią zadbać – fitness, karate, piłka nożna, joga… A, jest jeszcze szpadel, grabie i motyczka w ogrodach.

O farbowaniu jajek, święconce, wielkanocnych potrawach w swoich domach opowiadają Dziewczyny z Koła Gospodyń Wiejskich w Gródku. Jedno jest pewne – jajka z cebulnika muszą być w święconce i na świątecznym śniadaniu. A w ogrodach i w wiosennych dekoracjach nie może zabraknąć uroczych prymulek, o których wspomina w swoim felietonie Basia Niczyporuk. Ja tydzień temu na gródeckim rynku zakupiłam u ulubionego pana od kwiatów pierwiosnkową nowość – piękne duże liliowe prymule. To nic, że kiedy je sadziłam, prószył śnieg. Nie mogłam po prostu się doczekać wiosennego tchnienia wiosny na werandzie.

Kochani, życzę Wam, aby te Święta Wielkanocne przyniosły wiosenną radość i świeżość, pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję. Odpoczywajcie od zgiełku codzienności.

Z kolejnym numerem spotkamy się w maju. Podpowiadajcie tematy, nadsyłajcie swoje zdjęcia, artykuły, listy do 20 kwietnia na adres dsulzyk(at)gckgrodek.pl.

Dorota Sulżyk – redaktor naczelna WG-HN

 

W tym numerze między innymi:

– Życzenia świąteczne;

Relacja z XLV Sesji Rady Gminy Gródek;

Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym;

– Inwestycje w Gminie Gródek;

– Aktualności: Ale Babki na wystawie Leona Tarasewicza w Warszawie; Wspólna modlitwa w cerkwi w Mostowlanach; Mistrzostwa Michałowa w pływaniu;

Podlaskie Centrum Produktu Lokalnego zaprasza;

– Święto kobiet przy kawie;

– Babski Bal;

– Dzień Mężczyzny;

– Wieści z GCK: Zajęcia akrobatyki i breakdance; „Bajkowa Piosenka” po raz drugi; Pokaz filmu „Odrodzenie Ikony w Polsce. Studium Ikonograficzne w Bielsku Podlaskim”;

– Wieści szkolne: Hymn Braci M. i A. Chrzanowskich na 100-lecie SP w Gródku; Ogólnopolski turniej „Brzdąc”; Turniej tenisa stołowego o Puchar Dyrektora SP w Gródku; Wyniki Międzyszkolnego Konkursu Piosenki; „Jesteśmy tolerancyjni – wspieramy światowy Dzień Zespołu Downa”; Wiktoria Kubiak – laureatką „Ósemeczki Wspaniałych”; „Kartka na 100-lecie”;

– „To już nie szok, to jest sytuacja tragiczna” – rozmowy z przedsiębiorczyniami Barbarą Kułakowską i Agnieszką Lasotą o sytuacji przedsiębiorców po zamknięciu przejścia granicznego w Bobrownikach;

– Poznajcie naszych sołtysów (cz. I)

– „Siłownia Kotłownia” – rozmowa z Cezarym Wieliczko – weteranem siłowni w Gródku;

– Historyczne Impresje o Ziemi Gródeckiej i jej mieszkańcach (9) – cykl Wiery Tarsewicz;

– „Jajka z cebulnika” – o wielkanocnych potrawach mówią Dziewczyny z KGW w Gródku;

Cykl Barbary Niczyporuk W ogrodzie i kuchni: „Odcinek siedemdziesiąty ósmy. Prymule z ul. Błotnej”;

Apel Wójta do Mieszkańców Gminy Gródek”;

– 1,5 procenta dla dzieci  z naszej gminy;

– Listy, porady, ogłoszenia, reklamy;

Dobrej lektury!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebookyoutubeinstagram

07 kw. 2023

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT NA WYŁĄCZNOŚĆ W ZAKRESIE SPRZEDAŻY NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH DO 4,5 % ORAZ ORGANIZACJI GASTRONOMII PODCZAS IMPREZY PLENEROWEJ „DNI GRÓDKA 2023”

 

Gminne Centrum Kultury w Gródku zaprasza do składania ofert na wyłączność w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych do 4,5 %  oraz organizacji gastronomii.

  1. ORGANIZATOR

Gminne Centrum Kultury w Gródku

Ul. A. i G. Chodkiewiczów 4

16-040 Gródek

NIP: 966 18 94 163

  1. PRZEDMIOT

Obsługa imprezy plenerowej pn.: „Dni Gródka 2023” w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych oraz organizacji gastronomii.

Termin imprezy: 17 czerwca 2023 r. w godz. 17.00 – 00.00

Miejsce imprezy: Amfiteatr nad zalewem w Zarzeczanach

Teren przeznaczony pod wyłączność: ok. 320 m2 obok sceny

  1. KRYTERIA OCENY OFERT:

Organizator dokona oceny ofert na podstawie kryterium 100 % ceny jaką Oferent jest w stanie zapłacić Organizatorowi za możliwość organizacji na wyłączność części gastronomii i sprzedaży napojów alkoholowych do 4,5 % podczas wydarzenia pn.: „Dni Gródka”.

 

  1. WYKAZ PREFEROWANYCH STOISK GASTRONOMICZNYCH I HANDLOWYCH:
  • Oferent zobowiązuje się do dystrybucji niżej określonych produktów na zasadzie wyłączności w czasie trwania imprezy:
  1. dania z grilla i rożna (tj. kiełbaski, szaszłyk, kaszanka, bigos, karkówka, dania regionalne itp).
  2. stoisko z piwem co najmniej jednej dowolnej marki posiadające min. 3 roolbary – sprzedaż wyłącznie w jednorazowych kubkach – po uprzednim uzyskaniu jednorazowego zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
  3. napoje chłodzące, kawa i herbata oraz soki.
  • Oferta powinna uwzględniać zadaszone (np. parasole) i ogrodzone miejsca dla konsumentów (min. 70 miejsc siedzących – stoliki, ławki, parasole oraz ewentualnie stoliki barowe).

 

  1. ZAKRES OBOWIĄZKÓW OFERENTA:
  • Oferent zobowiązany jest do uzyskania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5 % na terenie imprezy.
  • Oferent zobowiązany jest do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością (które należy okazać w dniu podpisania umowy).
  • Oferent jest zobowiązany do posiadania:
  1. Sprawnych, wysoko wydajnych instalacji urządzeń elektrycznych i gazowych zgodnych z aktualnymi normami bezpieczeństwa oraz przepisami BHP;
  2. Aktualnego pozwolenia, w tym stacji Sanitarno-Epidemiologicznej na prowadzenie swojej działalności oraz niezbędnej wiedzy i doświadczenia i potencjału technicznego, a także dysponowania odpowiednim personelem, który umożliwi prawidłowe wykonanie zadań, o których mowa w zaproszeniu;
  3. wszelkich zezwoleń, atestów, niezbędnych do prowadzenia działalności w zakresie swoich usług i prowadzonej działalności, w tym zapewnienie zgodności działalności z przepisami ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia.
  • Oferent zobowiązany jest do posiadania urządzeń typu grill, rożen, patelnia tylko i wyłącznie tradycyjnych lub gazowych. Nie dopuszcza się używania urządzeń elektrycznych znacznie obciążających sieć. Dopuszczane urządzenia elektryczne: oświetlenie, kasy fiskalne, lodówki – chłodziarki, czajniki, roolbary, frytkownica.
  • Oferent zobowiązany jest do sprzedaży napojów alkoholowych, bezalkoholowych oraz potraw wyłącznie w opakowaniach i naczyniach jednorazowych.
  • Oferent zobowiązany jest do obsługi punktów gastronomicznych w godzinach trwania imprezy.
  • Oferent zobowiązany jest do ustawienia na terenie zadaszonego miejsca dla konsumentów koszy (po zakończeniu sprzedaży pozostawienie zawiązanych worków z odpadami dla Organizatora)
  • Oferent zobowiązany jest do zachowania czystości w punkcie handlowym i w jego bliskim sąsiedztwie, podczas imprezy oraz po jej zakończeniu.
  • Oferent zobowiązany jest do ustanowienia urządzeń sprawnych technicznie, czystych i estetycznych oraz zapewnienia bezpiecznego korzystania z nich.
  • Oferent zobowiązany jest do posiadania podręcznego sprzętu gaśniczego, ustawionego przy punkcie gastronomicznym.
  • Oferent zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Organizatora w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa przebiegu imprezy oraz przepisów ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2171 z późn. zm.), w tym w szczególności przestrzegania zakazu wnoszenia broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów pożarowo niebezpiecznych, napojów alkoholowych (z wyłączeniem alkoholu do 4,5 %), środków odurzających lub substancji psychotropowych.
  • Oferent jest zobowiązany do wpłaty na konto Organizatora zaoferowanej ceny za wyłączność po podpisaniu umowy – najpóźniej do dnia 10 czerwca  2023 r.
  • Za wszelkie szkody wynikające z niewłaściwego użytkowania przez Oferenta udostępnionego terenu odpowiada Oferent.
  1. ZAKRES OBOWIĄZKÓW ORGANIZATORA :
  • Organizator zapewni w trakcie trwania imprezy występy artystyczne na scenie. Program imprezy udostępniony będzie na stronie internetowej od 13.06.2023 r. Gwiazdą wieczoru będzie zespół ŁZY.
  • Organizator zapewni dostęp do:
  1. wody pitnej (pompa typu abisynka przy wiacie z przodu sceny)
  2. energii elektrycznej (przyłącze prądowego o mocy do 20kW
  • Organizator zapewni ustawienie przenośnych toalet dla uczestników imprezy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do umieszczania stoisk z potrawami regionalnymi z degustacją i sprzedażą m.in. przez Koła Gospodyń Wiejskich i  
  • Organizator zastrzega, iż pozostali wystawcy gastronomiczni mają jednakowe prawo do sprzedaży napojów zimnych i gorących m.in. kawa, herbata, woda, soki.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za odwołanie imprezy z przyczyn od niego niezależnych.
  1. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT:

Zgłoszenie stoiska gastronomicznego/handlowego należy składać na załączonym formularzu zgłoszeniowym w pokoju nr 13  Gminnego Centrum Kultury w Gródku, ul. A. i G. Chodkiewiczów 4, 16-040 Gródek osobiście lub za pośrednictwem poczty do dnia 18.04.2023 r. (data wpływu do Organizatora). Organizator dopuszcza możliwość składania zgłoszeń drogą elektroniczną na adres: rkulesza@gckgrodek.pl.

  1. DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO OFERTY:
  • Wypełniony formularz Oferty Stoiska Gastronomicznego (załącznik nr 1);
  • Aktualny wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej potwierdzający dopuszczenie do obrotu gospodarczego w zakresie objętym ofertą.
  1. UWAGI
  • Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  • Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
  • W toku badania i oceny ofert Organizator może żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
  • Oferent, którego oferta zostanie zaakceptowana zobowiązany jest do zawarcia umowy w terminie i miejscu wskazanym przez Organizatora (informacja o zawarciu umowy zostanie przekazana z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem).
  • W przypadku nie przystąpienia do zawarcia umowy, Organizator zwolni rezerwację miejsca handlowego i zaprosi do zawarcia umowy następnego w kolejności Oferenta.
  • Organizator zastrzega sobie prawo zrezygnowania z usług danego przedsiębiorcy podczas trwania imprezy w przypadku, gdy jego stoisko budzi znaczne zastrzeżenia natury estetycznej lub faktyczna oferta organizacji stoiska gastronomicznego lub handlowego różni się od oferty złożonej w odpowiedzi na zaproszenie.
  • Składane oferty mają charakter jawny i nie podlegają zwrotowi oferentowi.
  • Jeżeli żadna z ofert nie będzie spełniała oczekiwań Organizatora, zastrzega on sobie prawo do:
  1. Zamknięcia zapytań ofertowych bez wyłonienia Oferenta,
  2. Ogłoszenia nowego zapytania ofertowego,
  3. Unieważnienia postępowania ofertowego bez podania przyczyny.
  • Osobą do kontaktu w ramach niniejszego zaproszenia jest Radosław Kulesza tel. 791 037 601, e-mail: rkulesza(at)gckgrodek.pl (istnieje możliwość wizji lokalnej miejsca przed złożeniem ofert)

Do pobrania:

ZAPROSZENIE (pdf, 2MB) – POBIERZ

FORMULARZ OFERTY (docx, 20KB)

Facebookyoutubeinstagram

Nr 3 (308) • MARZEC 2023
16 mar 2023

Nr 3 (308) • MARZEC 2023

Gazeta w formacie PDF (17 MB) – POBIERZ

Drodzy Czytelnicy!

Kto był na jubileuszu Chutara? Kto słuchał koncertu, podrygiwał nóżką i śpiewał razem z kapelą „Biełarusaczku”? Kto był, ten dostał w prezencie świeżo wydaną płytę „Z narodnaj krynicy” i teraz codziennie przy porannej lub popołudniowej kawie może sobie ponucić kawałki razem z kapelą. A słowa wielu piosenek drukowaliśmy jakiś czas temu w kilku numerach naszej gazety. Swoją drogą, jak Janek Karpowicz huknie: „Jak cudouna żonku mieeeci…”, a harmonie, gitary i bęben zawtórują, to i kofeina niepotrzebna,  bo rozbudzenie murowane. Kiedy zapytałam pana Janka o ulubioną piosenkę, odpowiedział: „Polesia czar”. Tej nostalgicznej „sercaszczypacielnaj” pieśni nie ma na płycie, ale przypomniałam sobie, jak wiele lat temu, kiedy to, nastolatką będąc, przychodziłam do domu kultury na zajęcia z gry na gitarze, uczył mnie chwytów do niej. Ciekawe, czy zagrałabym ją dzisiaj? A kto nie był na jubileuszu, ten w marcowym numerze ma do przeczytania i obejrzenia obszerny materiał z wydarzenia.

W tym wydaniu gazety proponujemy dwie interesujące rozmowy. Pierwszą z nich przeprowadziłam z panią Lilią Waraksą – zastępcą wójta gminy Gródek, a przedtem wieloletnią sekretarz naszej gminy. Od 20 lat pracowała na odpowiedzialnych stanowiskach, zawsze solidnie przygotowana, można powiedzieć, że sprawy związane z samorządem gminy Gródek, mówiąc kolokwialnie, zna jak własną kieszeń.  Kiedy podczas wywiadu zapytałam o priorytety w pracy, odpowiedziała: „Moją ambicją było zawsze to, aby Urząd Gminy w Gródku, taki mały niepozorny urząd, umiał załatwić jak najwięcej spraw ludzi. Żeby nie był postrzegany jako wiejski urząd, żeby nie można było się wstydzić, że się tutaj pracuje. Uważam, że to ludzie go tworzą i to od ich kompetencji zależy jak nas postrzegają na zewnątrz.” Zawsze o tym pamiętała. Te słowa są kwintesencją jej stosunku do pracy.

Wszyscy na pewno słyszeliście o doktorze Pawle Grabowskim, który kilkanaście lat temu przyjechał na Podlasie i założył w naszych stronach najpierw hospicjum domowe, potem, działające już od 8 miesięcy – stacjonarne w Makówce pod Narwią. Znalazł wolną chwilę (nawet całkiem długą), żeby porozmawiać z nami, ale już nawet służbowe telefony, które odbierał w trakcie rozmowy, są dowodem na to, że to bardzo zapracowany człowiek. Ale jaki z niego gawędziarz, widać, że uwielbia kontakt z drugim człowiekiem. O trudnej drodze, cudzie, rozmowach z pacjentami, priorytetach hospicjum, psach i pszczołach przeczytacie w tym wywiadzie.  I może jeszcze długo czekalibyśmy na hospicjum w Makówce, gdyby nie motto pana doktora: „Łaziłem z głową w chmurach, ale nogi były twardo na ziemi”.

Z kolejnym numerem spotkamy się w kwietniu. Podpowiadajcie tematy, nadsyłajcie swoje zdjęcia, artykuły, listy do 20 marca na adres dsulzyk(at)gckgrodek.pl.

Dorota Sulżyk – redaktor naczelna WG-HN

 

W tym numerze między innymi:

Relacja i fotorelacja z Turniejów Gryfik Cup;

Relacja z XLIII Sesji Rady Gminy Gródek;

Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym;

– WG-HN pyta, Wójt odpowiada: Zmiany w zakładzie komunalnym;

– Podziękowania dla Zastępcy Wójta Gminy Gródek Lilii Waraksy;

„Zawsze się identyfikowałam ze sprawami mieszkańców załatwianymi w urzędzie” – Rozmowa z Zastępcą Wójta Gminy Gródek Lilią Waraksą;

– Aktualności: Remont Ośrodka Zdrowia w Gródku, Warsztaty pisania ikon w gródeckiej parafii;

„Zamknięcie przejścia granicznego w Bobrownikach” – rozmowa z Komendantem Placówki Straży Granicznej w Bobrownikach – Grzegorzem Krawielem;

– Dwudziesty szkolny Bal Charytatywny – relacja i fotorelacja;

– Jubileusz XX-lecia kapeli Chutar – relacja i fotorelacja;

– „Kapela da śpiewu i da tańca” – Rozmowa z członkami zespołu Chutar;

– Wieści z GCK: informacje o planowanych wydarzeniach,  Rozśpiewany Gródek na koncercie galowym;

–  Wieści z Biblioteki: Spotkania z teatrzykiem Kamishibai, Walentynki w bibliotece, Klasa IIb na zajęciach kodowania i programowania;

– Wieści szkolne: Profilaktyczny dzień z Kubusiem Puchatkiem, Wolontariusze z Kubusiem Puchatkiem w przedszkolu, Rozstrzygnięcie konkursów, Spotkanie z Mariuszem Choruży, Dzień Języka Ojczystego, Zdrowa rywalizacja i dobra zabawa;

– „Sto lat Babciu, sto lat Dziadku” – Dzień Babci i Dziadka  w przedszkolu;

– „Łaziłem z głową w chmurach, ale nogi były twardo na ziemi” – rozmowa z doktorem Pawłem Grabowskim – założycielem Hospicjum Proroka Eliasza;

Cykl W ogrodzie i kuchni: „Odcinek siedemdziesiąty siódmy. Od nasionka do kwiatka”;

– 1,5 procenta dla dzieci  z naszej gminy;

– Listy, porady, ogłoszenia, reklamy;

Dobrej lektury!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebookyoutubeinstagram

Nr 2 (307) • LUTY 2023
20 lut 2023

Nr 2 (307) • LUTY 2023

Gazeta w formacie PDF (16,3 mb) – POBIERZ

Drodzy Czytelnicy!

Szaro, smutno, sennie, dni słoneczne w styczniu do policzenia na jednej, no może na dwóch rękach. Wszyscy dookoła narzekają na brak energii, a na wiosnę jeszcze trochę musimy poczekać. No, pogoda do kitu. A więc póki, co, suplementujemy witaminę D i dobre, optymistyczne treści w tekstach lutowego numeru WG-HN.

31 finał WOŚP w naszej gminie to najjaśniejszy promyk słońca ostatnich tygodni i miesięcy. Szefowa sztabu Magda Łotysz przypomina w swoim artykule gorącą atmosferę wydarzenia, pomimo beznadziejnej pogody i lodowatej wody w zalewie w Zarzeczanach, do której weszła razem z innymi morsami. To głośne „siema” wykrzyczane przez nich można było obejrzeć w niedzielnym lajwie. Możecie je też sobie wyobrazić, patrząc na okładkę tego numeru. WOŚP-owy sklepik, dzięki Waszym fantom,  jeszcze nigdy nie był tak bogato wyposażony. Miałam ogromną przyjemność, być (razem z moimi koleżankami z pracy) w nim wolontariuszką. Pomimo bólu nóg, bo w końcu to praca na stojąco, a klientów było tak dużo, że na siedzenie zabrakło czasu, to jednak warunki dzięki ciepełku były komfortowe. Czego nie mogli powiedzieć kilku – i kilkunastoletni wolontariusze, którzy wraz z puszkami i rodzicami wyruszyli w teren. To prawdziwi bohaterowie tego dnia. Nie mamy w naszej gminie placów, galerii handlowych, przez które przewijają się tłumy. Jedna z mam wolontariuszy bardzo obrazowo to określiła:- Masz puszkę, otwierasz drzwi GCK, wiatr dmucha Ci w twarz i pojawia się pytanie, gdzie iść, w którym kierunku. A wolontariuszy jest ponad 20. Dlatego tak bardzo zdumiewa potem zawartość puszek. To niesamowite, kiedy wieczorem w doniosłym momencie liczenia datków okazuje się, że w gminie, w której jest niespełna 5 tys. mieszkańców (w tym numerze publikujemy statystyki z USC) po raz kolejny został pobity rekord! 36 955,75 zł (w ubiegłym roku -31 326,10 zł ) Słyszałam to „hurra” małych wolontariuszy i ich opiekunów. Duma, duma, duma!!! I ogromny sukces wszystkich mieszkańców gminy Gródek!

Otwieramy gazetę i tak jak obiecałam, dalej szukamy pozytywów. Budynek remizy w Gródku wygląda coraz piękniej, a kondycja naszych strażaków jest coraz lepsza. Przeczytacie o tym w wywiadzie z prezesem OSP w Gródku. Zacisze Markowszczyzna to ciekawe miejsce w naszej gminie. Na odludziu. Idealne dla mieszczuchów, którzy chcą pomieszkać w lesie, przytulić się do drzew i odciąć się na kilka dni od cywilizacji. Gospodarzy, którzy prawie wszystko zrobili tu sami i ciągle mają tu niekończącą się pracę kompletnie nie ciągnie w daleki świat. Tu mają swój raj. Czy jest ktoś, kto nie był nigdy w sklepie u Ani Petelskiej po świeży pachnący chlebek? Publikujemy rozmowę z właścicielką tego niedużego sklepiku.

No co tu dużo mówić, cały numer doda Wam skrzydeł.

Z kolejnym numerem spotkamy się w marcu. Podpowiadajcie tematy, nadsyłajcie swoje zdjęcia, artykuły, listy do 20 lutego na adres dsulzyk(at)gckgrodek.pl.

Dorota Sulżyk – redaktor naczelna WG-HN

 

W tym numerze między innymi:

– Relacja i fotorelacja z 31. Finału WOŚP w Gródku;

Relacja z XLII  Sesji Rady Gminy Gródek;

Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym;

– Aktualności: Wizyta studyjna u Ale Babek w Słuczance; Przy pomniku Kalinowskiego w Mostowlanach, Rok Kodeksu Supraskiego, Fabian Leonowicz z kontraktem;

– Z życia parafii: Choinka parafialna w gródeckiej parafii, Kolędowanie, Królewskie kolędowanie, Choinka w parafii św. Anny w Królowym Moście;

– Gry i zabawy w Gryfiku;

– „Budynek remizy robi wrażenie” – rozmowa z prezesem OSP Gródek Michałem Cywoniukiem;

– Wieczór kolęd w domu kultury – relacja i fotorelacja;

– Wieści z GCK: Ferie z GCK, „Jedyna taka noc…” – świąteczny teledysk; Kolędowanie w Białymstoku; Zawody tenisa stołowego;

–  Wieści z Biblioteki: Konkurs na najaktywniejszego czytelnika jesieni „Zaczytana Jesień”; Statystyki; Świąteczna zbiórka dla podopiecznych z Domu Dziecka;

Wieści szkolne: „Poznaj Polskę” – wyjazd do Łodzi; Finał wojewódzki w unihokeju;

– Zabawa choinkowa w przedszkolu;

– „W szkole na Białostockiej” – wspomnienia pani Niny Bokauszyn;

– „Po chleb do Ani” – rozmowa z Anną Petelską – właścicielką sklepu „U Ani”;

– Statystyki z USC w Gródku za 2022 rok;

– „Zacisze Markowszczyzna” – reportaż o miejscu i właścicielach Barbarze i Wieczysławie Markowskich;

– Cykl Tak to było – Konserwowanie i przechowywanie żywności (autor – Janusz Cimochowicz);

– 1,5 procenta dla dzieci z naszej gminy;

– Wiersze członków Koła Literackiego działającego przy Bibliotece Publicznej w Gródku;

– Listy, porady, ogłoszenia, reklamy;

Dobrej lektury!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebookyoutubeinstagram


Page 4 of 18« First...23456...10...Last »